hamburger icon
close menu icon

LVMH przejmuje grupę Belmond

Udostępnij/Share: facebook icon twitter icon linkedin icon instagram icon

Firma LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton podpisała umowę na przejęcie londyńskiej spółki Belmond Ltd., której portfolio obejmuje luksusowe nieruchomości hotelowe, restauracje, pociągi i statki wycieczkowe. LVMH zapłaci za Belmonda 3,2 mld dolarów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2019 r. po otrzymaniu zgody akcjonariuszy i zatwierdzeniu przez właściwe organy ochrony konkurencji.

image

"Po przeglądzie strategicznym, który wzbudził szerokie zainteresowanie wśród licznych firm z branży nieruchomości i hotelarskiej oraz innych nabywców finansowych z całego świata, zarząd stwierdził, że transakcja z LVMT zapewnia przekonującą wartość dla naszych akcjonariuszy, a także ekscytującą ścieżkę do przodu z grupą, która docenia aktywa Belmonda i jego silny zespół zarządzający” – podkreślił w oświadczeniu Roland Hernandez – prezes zarządu Belmond Ltd.

W ciągu 12 miesięcy zakończonych 30 września Belmond odnotował łączne przychody w wysokości 572 milionów USD i skorygował EBITDA o 140 milionów USD.

"Przejęcie Belmond przez LVMH ma pozytywny wpływ na wartość kredytową, ponieważ luksusowe aktywa Belmond, w tym takie charakterystyczne obiekty, jak Hotel Cipriani w Wenecji i Copacabana Palace w Rio de Janeiro, będą dobrze pasować do portfela luksusowych marek LVMH" - powiedział Pete Trombetta, analityk do spraw hotelarskich Moodys.


Belmond był wcześniej znany jako hotele Orient-Express, a w 2014 r. przeszedł rebranding. Firma powstała ponad 40 lat wraz z przejęciem Hotelu Cipriani w Wenecji. Firma jest obecnie właścicielem i zarządza portfolio 46 hoteli, restauracji, linii kolejowych i statków wycieczkowych w 24 krajach. Oferta hotelowa obejmuje Hotel Splendido w Portofino, Copacabana Palace w Rio de Janeiro, Le Manoir aux Quat Saisons w Oxfordshire, Grand Hotel Europe w St. Petersburgu, Maroma Resort & Spa w Meksyku, Hotel das Cataratas w Parku Narodowym Iguassu w Brazylii i Cap Juluca w Anguilli. Obsługuje również linie kolejowe Wenecja Simplon-Orient-Express i Belmond Royal Scotsman, a także rejsy wycieczkowe.

Podczas gdy Belmond wydaje się mieć silniejszą obecność w całym sektorze hotelarskim, LVMH nie jest nowicjuszem. Firma posiada grupę zarządzającą hotelami pod nazwą Cheval Blanc, w tym ośrodek narciarski Courchevel we francuskich Alpach. Ma również sześć hoteli pod marką Bvlgari i jest gotowa do otwarcia hoteli w Moskwie, Paryżu i Tokio w ciągu najbliższych czterech lat.

Jednak LVMH jest najbardziej znany ze swoich produktów luksusowych, w tym mody i skóry, zegarków i biżuterii, perfum i kosmetyków, win, wyrobów spirytusowych i akcesoriów. Ale towary luksusowe i podróże luksusowe mogą w najbliższym czasie bardziej zbliżyć się do tego drugiego. Jak zauważa Reuters, obawy o zdrowie chińskiej gospodarki i potencjalne szkody spowodowane przez przedłużające się spory handlowe Waszyngtonu z Pekinem mogą obniżyć chińskie zapotrzebowanie na wysokiej klasy produkty. To przejęcie mogło być więc postrzegane przez obserwatorów jako dobry sposób na zabezpieczenie przez spółkę majątku po wydaniu w zeszłym roku 7 mld dolarów na przejęcie pełnej kontroli nad domem mody Christian Dior.

"Belmond oferuje wyjątkowe doznania wymagającym podróżnikom i posiada szereg wyjątkowych aktywów w najbardziej pożądanych miejscach" - powiedział Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH. "Jego przedsiębiorczość dobrze wpisuje się w wartości grupy i uzupełnia nasze własne obiekty Cheval Blanc i hotele Bvlgari. To przejęcie znacząco zwiększy obecność LVMH w świecie gościnności. "

REKLAMA
ads
REKLAMA
ads
HotelExplorer.pl korzysta z plików cookie do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz
analizowania ruchu na stronach i w Internecie - zgodnie z Polityką prywatności.
Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie cookie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Polityka prywatności
Zgoda