

AKTUALNOŚCI
Orient Express Silenseas: największy żaglowiec świata
Po 140 latach od uruchomienia pierwszych luksusowych pociągów, legenda Orient Express idzie dalej ujawniając plany największego na świecie żaglowca - Orient Express Silenseas. Ta rewolucja w historii żeglugi i ambitne przedsięwzięcie jest efektem francuskiego partnerstwa między korporacją hotelarską Accor i Chantiers de l'Atlantique, wiodącą na świecie firmą stoczniową. Ten niezwykły jacht żaglowy przyszłości ze spektakularnymi wnętrzami wypłynie na szerokie wody w 2026 roku.

„Wraz z Orient Express Silenseas rozpoczynamy nowy rozdział w naszej historii, przenosząc doświadczenie i doskonałość luksusowych podróży na najpiękniejsze morza świata. Ten wyjątkowy jacht żaglowy, mający korzenie w historii Orient Expressu, zaoferuje niezrównaną obsługę i wyrafinowane przestrzenie projektowe, przywodzące na myśl złoty wiek mitycznych rejsów.” – powiedział Sebastien Bazin, Prezes i CEO Accor.
„Dzięki podpisanemu listowi intencyjnemu na zamówienie dwóch statków, Chantiers de l'Atlantique z dumą ogłasza nową erę w przemyśle stoczniowym wraz z Silenseas. Ta koncepcja, zrodzona w naszych biurach projektowych w 2018 roku, jest kwintesencją naszego savoir-faire w dziedzinie architektury okrętowej, konstrukcji wyszukanych kadłubów, a także projektowania luksusowych przestrzeni.” - Laurent Castaing, Dyrektor Zarządzający Chantiers de l'Atlantique.
W 1867 roku Georges Nagelmackers wszedł na pokład transatlantyckich statków łączących Europę z Ameryką i wyruszył w odkrywczą podróż do Stanów Zjednoczonych. Zafascynowany wielkością tych ogromnych łodzi, twórca pociągów Orient Express eksplorował luksusowe apartamenty podróżnych, z ich bogatym i wystawnym wystrojem, ozdobionym wyjątkową intarsją. Doświadczał sceny towarzyskiej w restauracjach i niepowtarzalnej atmosfery barów, bibliotek i lokali rozrywkowych. To doświadczenie podróży morskiej zainspirowało później do uruchomienia w 1883 roku jego legendarnego już pociągu: Orient Expressu.
Zainspirowany Złotym Wiekiem Francuskiej Riwiery, Orient Express Silenseas będzie echem wspaniałej epoki, kiedy pisarze, artyści, malarze, księżniczki i gwiazdy filmowe spędzali czas między Monte-Carlo, plażami Saint-Tropez, Cap d'Antibes, Cannes i słynną Croisette i odkrywali wyrafinowanie zabarwione wykwintną niefrasobliwością i radością życia, zapraszając ich na ekstremalne eskapady.
Oceaniczny skarb o długości 220 metrów i tonażu 22 300 UMS, Orient Express Silenseas będzie zawierał 54 apartamenty o średniej powierzchni 70 mkw, w tym monumentalny Apartament Prezydencki o powierzchni 1415 mkw z prywatnym tarasem, dwa baseny, w tym basen sportowy, dwie restauracje i bar. Wyjątkowy statek wycieczkowy będzie celebrował Art of Travel à la Orient Express: kwintesencję luksusu, absolutnego komfortu i marzeń.
W hołdzie dla artystów i kultury Orient Express Silenseas zaprosi gości na niesamowite pokazy w swoim amfiteatrze, a prywatne studio nagraniowe zapewni głos najpiękniejszym melodiom. Ta wyjątkowa podróż, prowadzona przez wiatry, obejmie zabiegi spa, sesje medytacyjne i eksplorację międzylądowań, aby odkryć skarby kultury, które pozwalają gościom całkowicie odłączyć się od rzeczywistości i zatrzymać czas.
Wykorzystując doświadczenie tych ekspertów w regatach oceanicznych, Orient Express Silenseas będzie żeglować z rewolucyjną konstrukcją technologiczną znaną jako „SolidSail”: trzy sztywne żagle o powierzchni 1500 metrów każdy zostaną podniesione na ożaglowaniu z balestronu z trzema przechylnymi masztami sięgające ponad 100 metrów wysokości, zdolne zapewnić do 100% napędu w odpowiednich warunkach pogodowych. Ta formuła napędu hybrydowego połączy energię wiatru z najnowocześniejszym silnikiem napędzanym skroplonym gazem ziemnym (LNG) i planuje wykorzystywać ekologiczny wodór, gdy technologia zostanie zatwierdzona dla oceanicznych statków pasażerskich, wprowadzając nową, bardziej przyjazną dla środowiska wizję podróży morskich.
Najnowszy wyczyn Chantiers de l'Atlantique to prawdziwy jacht żaglowy przyszłości, łączący najlepsze francuskie talenty. Znany architekt Maxime d'Angeac zaprojektuje układ wnętrz i wystrój, a firma projektowa Stirling Design International z Nantes zajmie się architekturą zewnętrzną. Hetland Maritime pomagała również firmie Accor w tworzeniu projektu oraz w toczących się rozmowach z Chantiers de l'Atlantique. Cały projekt zostanie sfinansowany w 70-80% przez banki komercyjne, pozostałą część zapewni Accor i większościowy partner kapitałowy.
Źródło: Accor
TAGI
analizowania ruchu na stronach i w Internecie - zgodnie z Polityką prywatności.
Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie cookie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Polityka prywatności