hamburger icon
close menu icon

Przyszłość hotelarstwa według Hiltona

Udostępnij/Share: facebook icon twitter icon linkedin icon instagram icon

Międzygalaktyczne podróże, fast food w formie pigułek, 2- lub 3-godzinny dzień pracy i samodostosowujące się pokoje hotelowe, które mogą przenieść gości w każde miejsce – od dżungli po górskie szczyty. Na 100-lecie swojego istnienia Hilton (NYSE: HLT) podejmuje się przewidzenia trendów, jakie będą panowały w branży turystyczno-hotelarskiej za 100 lat.

image

Raport, którego wnioski potwierdzają eksperci w obszarze ekologii, innowacji, designu, relacji międzyludzkich oraz odżywiania, pokazuje, jak rozwijająca się technologia oraz zmiany klimatyczne wpłyną na przyszłość branży hotelarskiej.

Najważniejsze kwestie opisujące hotel przyszłości:

Liczy się personalizacja

-  Technologia pozwoli na dostosowanie w czasie rzeczywistym każdej powierzchni, wyposażenia czy mebla do indywidualnych preferencji gościa – lobby hotelowe będzie mogło zamienić się w każde inne pomieszczenie: od relaksującego spa do wypełnionego dźwiękami muzyki baru, dzięki czemu możliwa będzie personalizacja powitania każdego z gości.

- Podskórne chipy umożliwią nam bezprzewodowe sterowanie otoczeniem: temperaturą, oświetleniem, multimediami i wszystkim innym, dostosowując je do naszych potrzeb.
Kontakt z drugim człowiekiem

- W świecie przesyconym sztuczną inteligencją, kontakt z drugim człowiekiem stanie się jeszcze bardziej pożądany, niż do tej pory.

- Dzięki wykorzystaniu technologii, pracownicy hotelu zyskają więcej czasu, by móc zająć się tym, co najważniejsze – ułatwianiem kontaktu gości z innym człowiekiem i budowaniu niezapomnianych wspomnień.

Zrównoważony rozwój w każdym aspekcie – rola odpowiedzialności

- Kolejne 100 lat przetrwają tylko takie firmy, dla których odpowiedzialność będzie nieodłączną częścią prowadzonej przez nie działalności.

- Zrównoważony rozwój będzie częścią każdego aspektu powstawania hotelu – od kopuł odpornych na ekstremalne warunki pogodowe do materiałów budowlanych wykonanych z pozyskanego z oceanów plastiku.

- Hotele będą miały podobne zadania, jak dzisiejsze lokalne władze: zarządzanie lokalnymi zasobami oraz przyczynianie się do rozwoju miejsc, w których będą funkcjonować poprzez tworzenie prowadzonych przez lokalne społeczności owadzich farm oraz hydroponicznych ogrodów warzywnych budowanych na elewacjach budynków.

Zaskakujące zmiany w menu restauracyjnym i personalizacja

- Będziemy odżywiać się głównie produktami pochodzenia roślinnego, a nasze diety zostaną wzbogacone o dość zaskakujące źródła białka. W menu będą królować bolognese z żuka, zapiekanka z planktonu, czy muffinka z wodorostów.

- Nowoczesne posiłki przygotowywane będą przy pomocy drukarek 3D, a obsługa pokojowa będzie mogła pochwalić się niespotykanym dotąd poziomem personalizacji dań.

- Szefowie kuchni będą przygotowywać posiłki dla gości bazując na otrzymanych danych biometrycznych dotyczących ich preferencji kulinarnych i wymagań żywieniowych.
Fitness przyszłości i technologiczny detoks

- Zmierzymy się w wyścigu pływackim z wirtualnym morskim żółwiem lub wespniemy się po cyfrowo wygenerowanej ścianie prowadzącej na Mount Everest – uprawianie sportu będzie tak wyjątkowe, jak tylko możemy to sobie wyobrazić. Ponadto, energia generowana podczas ćwiczeń będzie mogła zasilać sieć energetyczną hotelu, dzięki czemu budynek będzie w stanie osiągnąć zerowy poziom wpływu na środowisko. Goście hotelowi będą mogli zdobywać nagrody za osiągane przez nich cele podczas treningu.

- Dzięki danym podróżującym razem z nami od hotelu do hotelu, będziemy mogli kontynuować swój trening w innymi miejscu, również z pomocą trenera personalnego, który pojawi się obok nas w formie hologramu.

- Czas spędzony z dala od technologii będzie luksusem – chwile spędzane w ten sposób będą niezwykle cenne.

Od początku swojego istnienia, czyli od 1919 roku, Hilton wyznacza trendy w branży hospitality jako pierwszy wprowadzając na rynek takie udogodnienia jak klimatyzacja czy telewizja w pokojach hotelowych. W zeszłym roku Hilton stał się pierwszą firmą w branży, która obrała sobie za cel zmniejszenie swojego wpływu na środowisko”, powiedział Simon Vincent, EVP oraz prezes EMEA w firmie Hilton. „Wchodzimy w drugi wiek działalności naszej firmy z takimi samymi postanowieniami w obszarze innowacji, wykorzystując siłę technologii oraz naszych pracowników wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów. Przeprowadzone przez nas badania przewidują wspaniałą przyszłość dla branży hospitality podkreślając rosnące znaczenie interakcji międzyludzkich w świecie coraz bardziej wypełnionym przez różnego rodzaju technologie.”

W roku 2119 nadal będziemy poszukiwać wyjątkowych doświadczeń, ale będą one bardziej spersonalizowane w porównaniu do dzisiejszych,” twierdzi futurolog Gerd Leonhard. „Ponieważ technologia będzie w naszym życiu wszechobecna, będziemy poszukiwali realnego kontaktu z drugim człowiekiem, w tym z pracownikami hoteli, którzy pomogą nam uczynić nasz pobyt takim, jaki chcemy by był. Za 100 lat hotele będą musiały tworzyć okazje do kontaktu i współpracy, serwując nam chwile, które są na prawdę ważne dla każdego gościa z osobna.

REKLAMA
ads
REKLAMA
ads
HotelExplorer.pl korzysta z plików cookie do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz
analizowania ruchu na stronach i w Internecie - zgodnie z Polityką prywatności.
Korzystając ze strony zgadzasz się na używanie cookie, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Polityka prywatności
Zgoda